15/9/09

Grip, ah!


Ja se que parlar de la “grip A” a aquestes alçades no és gens original. He de dir que en moltes ocasions m’havia plantejat fer-ho però en totes, vaig resistir la temptació.

Tal vegada us preguntareu, per què avui?. Dons, perquè estic cansat d’aquestes exagerades campanyes informatives, que no fan altra cosa que crear una psicosi cada cop més gran entre la població. Pandèmia, morts, més pandèmia, més morts, fins que et preguntes: quan em tocarà a mi?.

(Pensareu que soc un exagerat, és possible però jo ja havia pres la decisió de no anar de vacances, per si a grip...)

Sembla conya però, hi ha gent que no para de rentar-se les mans, que quan et troba no sap si fer-te un petó, donar-te la ma o marxar corrent. Les empreses fan plans de contenció, per quan tots els empleats estiguin malalts. Les escoles, han obert de miracle. Molts són els que deien que havien de romandre tancades.

Arribats a aquest punt és quan decideixes començar a llegir sobre el tema, veure vídeos: diaris, notícies, internet, you tube... gran error! A partir d’aquest moment en funció del que vegis o llegeixis, estàs llest. Moltes de les informacions són tant tendencioses, es qualsevol sentit, es clar.

L’any 2007, podíem llegir a adn.es:
3.000 morts a l’any per la grip a “España”

La malaltia afecta a un 25% de la població i provoca la meitat de las baixes laborals, amb un cost anual de 210 milions d’euros (parlàven de la grip comuna)

A data d’avui, ha mort una vintena de persones a causa de les complicacions provocades per la grip a “España”.

El 31 de juliol, hi havia un acumulat de 1.117 morts per accidents de transit a “España”.

Mireu, jo he decidit dues coses:

1r. Aniré de vacances, allà on decidim.
2n. Tot i formar part del que anomenen, grup de risc. No em posaré una vacuna sobre la qual, encara no s’ha fet estudis suficients.

Bé, que cadascú faci el que cregui convenient. Jo us deixo una informació totalment objectiva. Es tracta d'unes taules amb diferències de símptomes entre la grip comuna i la grip a.

Ah!, si sou dels que penseu que us manquen unes màscares, us deixo tres solucions casolanes, per si s’esgoten...

9 comentaris:

Rita ha dit...

Com sempre, gràcies per la informació!

Sense entendre-hi, a mi també em sembla que se'n fa un gra massa...

Bones vacances per a quan les feu!

Ferran Porta ha dit...

Josep Lluís, realment el tema aquest és ridícul. Personalment fa temps, força, que vaig començar a tenir la sensació que ens estaven aixecant la camisa; suposo que perquè era conscient que moltíssimes més persones mores de mil coses diferents, abans que no pas d'aquesta grip terrible, que sembla que hagi d'acabar amb la humanitat.

Fa pocs dies vaig escoltar un doctor, per la tele, dient que tot plegat era una exageració. No entenc perquè els missatges en aquest sentit han trigat tant de temps a sortir de boca dels experts.

En fi, que bones vacances i sense més manies que les mínimes indispensables.

Montse ha dit...

On aniràs, de vacances? fas molt bé, d'anar-te'n, què caram!

a-a-a-attttt-xiiiiiiiiiiis!

Núr ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Núr ha dit...

(havia posat malament un enllaç!)

Vaig veure aquest vídeo a cal XeXu fa un parell de dies i crec que expressa ben bé el que tu dius. Entesos, hi ha una grip nova, però per això ens hem de posar les mans al cap? Si els governs, les farmacèutiques i tothom es preocupés de la mateixa manera per la SIDA i el càncer, amb la mateixa rapidesa en les solucions, les coses serien ben diferents. N'estic farta de viure amb por per culpa de paranoies infoses per fills de la grandíssima puta que l'únic que volen és omplir-se la butxaca de papers de colors! Que es comprin un quilo de sugus, home!

...perdó, m'he animat una mica massa... ;P

Ferran Porta ha dit...

Haha!!, m'ha encantat la part dels Sugus del comentari de la Núr! :)

Sí senyora, tens raó: molts Sugus per endolcir-se la vida, i a nosaltres que ens deixin una mica tranquils, els "agoreros"!

Rita ha dit...

Voto pels sugus jo també... :P

Les Coses són com Som ha dit...

és una mica cansini el tema, però s'agraeix la teva informació. No treuen mai per la tele les morts per grip convencional...

Núr ha dit...

Un comentari que ha portat sugus per a tothom! huax!