7/2/07

L'airbag

Què és?

L’airbag, és un element de seguretat passiva instal·lat en la majoria de vehicles moderns.

Es compon de tres parts:

Els detectors d’impacte, situats normalment a la part anterior del vehicle, tot i que cada cop es posen més sensors en diversos punts del cotxe.




Els dispositius d’inflat, què gràcies a una reacció química, produeixen en poc marge de temps, gran quantitat de gas.





I les bosses de nylon, inflades normalment amb nitrogen, element resultant de la reacció química.

Quina és la seva funció?

Amortir amb les bosses inflables, l’impacte dels ocupants davanters contra el quadre de comandament del cotxe, i les finestres laterals en els ocupants que van al darrere.

Estudis efectuats, indiquen que poden reduir el risc de mort en un 30%.

Temps de resposta

Com he dit, un cop el detector d’impacte dona l’ordre, els dispositius d’inflat generen els gasos que fan que en 20 centèsimes de segon, uns 300 Km/h, omplin les bosses de nylon.

Cal tenir en compte que aquests elements, no substitueixin els cinturons de seguretat, tot el contrari, els complementen.

Novetats

No hi ha massa novetats en el mon de l’automòbil, però segons diverses informacions rebudes, la marca Honda ho instal·larà en la nova generació de la mítica Goldwing, que està propulsada per un motor de 1800 centímetres cúbics.



El RACC va realitzar diverses proves, en les que un xoc a 72 Km/h contra el lateral d’un cotxes, produïa danys molt importants en el conductor de la moto.

Segons aquesta entitat, en accidents d’aquest tipus, des del cap fins als genolls, la protecció seria mol important, donat que reduiria l’impacte entre el cos del motorista i el vehicle.

Segons les proves realitzades en el centre de seguretat de la marca al Japó, el procés de detecció i inflat duran uns 0,060 segons, en un accident simulat entre un cotxe parat i una moto que circul·lava a 50 Km/h.


Fonts consultades RACC i El Mundo motor