17/8/08

Estalvi de gasolina

El preu de les gasolines està per sobre els núvols, pugen i pugen fins a alçades on ni els avions poden arribar. Les companyies aèries ja comencen a fer moviments que els han de conduir a no perdre (a guanyar) més diners. Per posar un exemple un viatge previst als Estats Units per al proper mes de novembre: cancel·lació d’un vol directe de N.Y. a L.V. De veritat no l’ompliran?. 15$ per maleta facturada, per la primera perquè la segona en val, 25$.
A veure fins on arribem...

Us puc donar pocs consells per aquests viatges d’alçada però, per als que fem diàriament tocant de peus a terra, us en faig arribar alguns que, tot i que no són de collita pròpia, m’agraden.

Per cert, no deixeu de clicar cobre la imatge (elpreciodelagasolina.com), us durà a una web que us permetrà saber el preu més barat de la gasolina al vostre poble o ciutat.

Ja em direu com us ha anat!

1 . Troba les benzineres més barates, i carrega sempre en elles.

2 . Revisa els pneumàtics per a tenir-los sempre amb la pressió idònia. Una roda inflada per sota de la seva pressió normal augmenta la resistència i per tant obliga al motor a treballar més.

3 . Omple el dipòsit en dies de diari, perquè els preus solen pujar els caps de setmana. El millor dia per a anar a la gasolinera és el dimarts o el dimecres.

4 . Omple el dipòsit a la nit perquè els sortidors treuen més gasolina quan les temperatures són més baixes.

5 . Ves a gasolineres amb molta gent. Les estacions que estan sempre plenes han de recarregar els seus tancs regularment, el que significa que la seva gasolina és més fresca. La gasolina fresca té major potència que la que duu diversos dies guardada.

6 . Evita les estacions properes a les autopistes perquè els seus preus són majors.

7 . Usa la gasolina recomanada pel fabricant de menor octanatge possible (la de major octanatge és més cara i no millora el rendiment del cotxe).

8 . Evita anar amb poca gasolina. Encara que puguis pensar que consumeixes menys duent poc combustible en realitat el teu vehicle funcionarà menys eficientment. Intenta no baixar de la meitat del tanc.

9 . Comparteix el cotxe amb uns altres per exemple per a anar a la feina

10 . Aprofita els viatges. La suma de molts petits trajectes independents necessiten gairebé el doble de gasolina que un únic trajecte recorrent la mateixa distància.

11 . En trajectes molt curts i urbans usa el transport públic.

12 . Pensa sàviament el cotxe que vols comprar. Si en tens varis tracta d’utilitzar sempre el que consumeixi menys.

13 . Tracta d’evitar embussos o tràfic lent. Mentre menys desocupades les vies millor.

14 . No corris. Un augment del 20% en la velocitat produeix un 44% d’augment en el consum.

15 . Evita acceleracions i frenades en sec doncs augmenta el consum. Hem de procurar circular a una velocitat uniforme, sense canvis bruscs.

16 . Si has d’estar aturat més d’un minut apaga el motor.

17 . L’ús de l’aire condicionat augmenta en un 20% el consum de combustible. A baixes velocitats obre les finestres, i a major velocitat usa en el seu lloc el ventilador (les finestres obertes augmenta la resistència amb l’aire del vehicle, augmentant amb això el consum).

18 . Aparca en l’ombra. Això minimitza l’evaporació de gasolina i manté fresc el teu cotxe a l’estiu.

19 . Evitar les sobrecàrregues innecessàries en el vehicle. L’ús del portaequipatges de sostre, encara estant aquest buit, pot incrementar el consum normal del vehicle des d’un 2 fins a un 35%.

20 . Tanca bé el tap del dipòsit. Amb això evitaràs l’evaporació.

21 . S’ha de canviar quan correspongui l’oli, bugies i filtres doncs en cas contrari es pot augmentar el consum. Fins i tot l’ús d’un oli incorrecte pot augmentar-lo.

22 . Revisa els consums del vehicle periòdicament doncs et permetrà detectar algun element deteriorat, que estigui fent augmentar el consum.

23 . Arrencar el motor sense accelerar i comença la marxa com més aviat millor.

24 . Canviar de marxes a baixes revolucions. En gasolina el canvi de velocitat ha de fer-se quan estem entre 2,000 i 2,500 revolucions i en dièsel entre 1,500 i 2,000.

25 . Quan estem accelerant, s’ha de canviar a la marxa més llarga com més aviat millor i al reduir de la manera més lenta possible. (Un motor en marxa curta i revolucionat consumeix molt més).

10 comentaris:

Finestreta ha dit...

Gràcies pels consells, em seran de molta utilitat!

Les Coses són com Som ha dit...

Doncs ho tindré en compte i m'ho anoto!! Gràcies!!!

... ha dit...

Jo també me'ls apunto! Alguns t'he de reconèixer que m'han sorpès i que no en tenia ni idea.

Xavi ha dit...

de tercera a quinta es una bona opció,a mes de que al cotxe no li passa res de res,estalvia un 5% segons el RAC,jo fa temps que ho provo i va de conya,no es broma....

Ferran Porta ha dit...

No coneixia alguns dels "consells" del teu post. És interessant tenir-ho en compte i aplicar-los sempre que sigui possible. Merci/Danke!

Montse ha dit...

Anotat a la llibreteta de les coses interessants! gràcies, company!

muam.

Deric ha dit...

no agafar el cotxe també serveix

Anònim ha dit...

Jo no condueixo, prò està bé saber aquestes coses per quan vas de copilot! :)

Борис Савинков ha dit...

Acabo d'arribar de viatge i al llegir el teu post m'ha semblat que estava a Escandinavia. Prenc nota dels consells tan racionals que dones.

Montse ha dit...

On ets?????????