Timadors
Per la meva formació i professió és a dir, per la meva vocació i devoció, us plantejo aquest nou article que res te de nou i massa de repetitiu per a certs sectors de la nostra població: la gent gran. Em refereixo a las ja conegudes revisions del gas.
Avui, quan acabada la meva jornada laboral marxava cap a casa, entrava una trucada anguniosa d’una persona gran. Informava que havia deixat accedir un home a casa seva que, amb la pretensió de fer una obligada revisió del gas, li havia canviat diverses peces de la instal·lació, que segons ell, estaven caducades o malmeses. El final de la història us el podeu imaginar, una factura desproporcionada...i les amenaces de sempre si no pagava la factura....
He marxat indignat. La picaresca, la mala fe, la manca d’escrúpols i de consciència havia atacat de nou a una persona dèbil, indefensa i que en qualsevol dels casos, podia haver estat un dels nostres pares o avis...
Si aquesta plataforma serveix perquè aquests indesitjables no facin de les seves, haurà valgut la pena.
Aquí van alguns tips habituals en els timadors i els consells a tenir en compte per part de l'usuari, que hem de traslladar a la nostra gent gran:
Tant si és el moment de realitzar la revisió, com si no ho és, recomano no acceptar d’immediat realitzar uns serveis que no hem demanat. En qualsevol cas, si creiem que el que ens proposen és interessant. Demanem que tornin més tard o un altre dia. Així tenim temps per fer les verificacions corresponents a la companyia del gas o a l’Oficina del Consumidor Municipal (OMIC).
1. Males pràctiques en la revisió del gas
Avui, quan acabada la meva jornada laboral marxava cap a casa, entrava una trucada anguniosa d’una persona gran. Informava que havia deixat accedir un home a casa seva que, amb la pretensió de fer una obligada revisió del gas, li havia canviat diverses peces de la instal·lació, que segons ell, estaven caducades o malmeses. El final de la història us el podeu imaginar, una factura desproporcionada...i les amenaces de sempre si no pagava la factura....
He marxat indignat. La picaresca, la mala fe, la manca d’escrúpols i de consciència havia atacat de nou a una persona dèbil, indefensa i que en qualsevol dels casos, podia haver estat un dels nostres pares o avis...
Si aquesta plataforma serveix perquè aquests indesitjables no facin de les seves, haurà valgut la pena.
Aquí van alguns tips habituals en els timadors i els consells a tenir en compte per part de l'usuari, que hem de traslladar a la nostra gent gran:
Tant si és el moment de realitzar la revisió, com si no ho és, recomano no acceptar d’immediat realitzar uns serveis que no hem demanat. En qualsevol cas, si creiem que el que ens proposen és interessant. Demanem que tornin més tard o un altre dia. Així tenim temps per fer les verificacions corresponents a la companyia del gas o a l’Oficina del Consumidor Municipal (OMIC).
1. Males pràctiques en la revisió del gas
Envair el domicili. Entrar a l'interior de l'habitatge i començar a realitzar els treballs a la instal·lació de gas sense donar temps al ciutadà a reaccionar, a consentir o no la revisió.
1. Actuació recomanada a l’usuari
Impedir l'entrada a l'interior de la vivenda a "Inspectors del Gas", sense el consentiment i l'autorització del ciutadà.
2. Males pràctiques en la revisió del gas
Preocupar el ciutadà, amenaçant-lo amb perill d'explosió o inhalació de gassos si no realitza JA la revisió.
2. Males pràctiques en la revisió del gas
Preocupar el ciutadà, amenaçant-lo amb perill d'explosió o inhalació de gassos si no realitza JA la revisió.
Presionar el ciutadà, perquè accepti JA la decisió de realitzar la revisió, perquè no poden tornar en un altre moment.
2. Actuació recomanada a l’usuari
Si existeixen dubtes sobre la veracitat de la informació o dels servei que ofereix l'empresa de revisió del gas. Aplaçar per un temps la decisió d'acceptar o no la revisió, donant-nos temps a fer les cpmprovacions que creiem pertinents. No hi ha pressa!.
3. Males pràctiques en la revisió del gas
Assegurar que les revisions són cada any
3. Actuació recomanada a l’usuari
És obligació de l’usuari revisar la seva instal·lació cada cinc anys.
Aquesta revisió l’ha de fer una empresa legalment autoritzada, què emetrà un “certificat de revisió periòdica”.
Si desconeix la data que ha de fer la seva revisió, pot preguntar-ho a la seva empresa subministradora de gas butà.
4. Males pràctiques en la revisió del gas
Assegurar que estan autoritzats per l’Ajuntament per realitzar la revisió del gas, mostrant un segell de l’ajuntament.
4. Actuació recomanada a l’usuari
La delegació d’Indústria i no l’ajuntament, és qui autoritza les empreses i al seu personal instal·lador, a realitzar les revisions en instal·lacions de gas. Emet el corresponent “Carnet d’Instal·lador”.
5. Males pràctiques en la revisió del gas
Presentar-se con a empresa Oficial única, per realitzar la revisió.
5. Actuació recomanada a l’usuari
A la província de Girona hi ha moltes empreses que poden realitzar la revisió. El ciutadà pot escollir lliurement la que vol lo faci la revisió i emeti el certificat.
6. Males pràctiques en la revisió del gas
Exigir la conformitat del pressupost amb enganys.
6. Actuació recomanada a l’usuari
Sol·licitar pressupost per escrit i detallat i tancat dels treballs a realitzar, abans d’autoritzar la revisió.
7. Males pràctiques en la revisió del gas
Realitzar treballs innecessaris, com per exemple el canvi de gomes flexibles no caducades, o reguladors d’ampolla que no estan defectuosos.
7. Actuació recomanada a l’usuari
Si quan es realitza la revisió dels CINC ANYS, les gomes no estan caducades o properes a caducar, no cal realitzar aquest canvi.
NOTA: Els reguladors no caduquen, tan sols es canvien si són defectuosos
8. Males pràctiques en la revisió del gas
Mostrar preparats i signats els “Certificats de Revisió”
És a dir que, qui realitza la revisió “no té el carnet d’instal·lador”. No és el mateix que signa al certificat de la revisió.
8. Actuació recomanada a l’usuari
Un cop realitzada la revisió, i no abans, qui realitza la revisió emet el Certificat i el signa, en cas que tot estigui correcte.
9. Males pràctiques en la revisió del gas
Els preus de les revisions del gas no estan regulats, i per tant són lliures.
Tot i això, es considera una mala pràctica cobrar quantitats excessives.
9. Actuació recomanada a l’usuari
No existeix una tarifa oficial per a les revisions per tant, l’usuari té dret a un pressupost previ, inclòs comparar si sol·licita el pressupost a més d’una empresa.
El preu final, variarà depenent si únicament s’emet el certificat, o si és necessari realitzar algun treball addicional.
10. Males pràctiques en la revisió del gas
No emetre el Certificat de la revisió
10. Actuació recomanada a l’usuari
L’usuari ha de rebre el Certificat de la revisió per duplicat. Un exemplar el quedarà, l’altre el trametrà a l’empresa subministradora de les ampolles de gas.
3 comentaris:
http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=416325
aquesta es fresca de fa tres hores ,venia escoltant Catalunya informació...i mira...
Coses com aquesta Xavi, s'estan convertint en l'ordre del dia...
No sé ben bé on som però, menys on anem.
For more valuable information on Used Car For Sale. I got plan from [www.vendecarros.do].
Nice site on marketing cars/trucks. please visit
Comprar el carro
Publica un comentari a l'entrada