7/5/07

Coneguem les llums del cotxe

En el cotxe, veieu la diferència entre llums convencionals i halògenes

A aquestes alçades, podem dir que les làmpades d’incandescència en el cotxes estan ja superades. I és que la majoria d’aquests porten bombetes halògenes on la incandescència es produeix dins d’una atmosfera de gas iode, que produeix una llum més potent.

Però sens dubte, els cotxes incorporen els sistemes de Xènon d’alta descàrrega (H.I.D. Xènon), on l’arc elèctric es produït per una descàrrega de gas que substitueix el filament, compten amb la millor il·luminació, de gran potència i durabilitat produint una llum més blanca i nítida.

A mig camí trobem les noves bombetes halògenes d’alta intensitat, anomenades de plasma (Xènon Max). Estan plenes parcialment amb gas Xènon, i produeixen una llum tant blanca quasi com les llums de Xènon d’alta descàrrega HID, amb una relació qualitat-quantitat molt superior a les bombetes halògenes convencionals.

Vist això, crec que val la pena guanyar en seguretat, tot i que ens suposarà una petita despesa econòmica.


A la nit, la llum és veure i ser vist!