19/4/08

aparcascomoelculo.com

No crec que alarmi a ningú (i tal vegada això ja és un problema en si mateix), si dic que hi ha un gran grup de conductors que al volant es converteixen en essers agressius, anàrquics i irresponsables. En un moment donat, qualsevol de nosaltres pot ser diferent en funció del rol que jugui. De vianants ens adonem de tot allò que fan malament els altres però de conductors, tenim carta blanca per deixar el cotxe en doble fila, trepitjar el pas vianants o fins i tot, deixar-lo estacionat en un reservat de minusvàlids.

Hi ha una frase comuna per cada cas d’aquests: ei, que no n’hi ha per tant, que només ha estat dos minuts!!! ( nova teoria que demostra que no tothom te minuts de seixanta segons)...

Doncs arran de, cada cop més, conductes com aquesta. Ha nascut la web aparcascomoelculo.com, amb la pretensió de que qualsevol ciutadà els “denunciï” deixant-los una nota en el parabrises. Si algú està interessat allà podrà trobar unes butlletes per a imprimir després, només cal marcar amb una creu la casella que correspongui a la “malifeta”, deixar-la en el cotxe i això si, no oblidant fer una fotografia que més tard es pujarà a la galeria perquè tothom la pugui veure, inclòs l’infractor.

11 comentaris:

Rita ha dit...

Doncs em sembla una molt bona iniciativa. A veure si veient-se a la xarxa, tenen més present el civisme.

Josep Lluís ha dit...

Així és rita, cada cop hi ha més gent cansada de la "cara dura" d’altres que tenen com a consigna el jo i després, jo.

Ferran Porta ha dit...

No recordo si en el teu blog ho hem comentat algún cop: l'egoïsme de milers de persones, en aquest cas conductores, es fa patent també a l'hora d'aparcar, de circular amb el cotxe, de fer una "aturada de dos minuts", ...
Vivim en una societat egoïsta, on molta gent només pensa en "jo vull", "jo necessito" i per això... "jo faig... i els altres que s'esperin".
Quina ràbia fa!

Ferran Porta ha dit...

Per si no s'entén bé, que podria ser, "conductores" es refereix a "persones"! :)

Unknown ha dit...

Una bona iniciativa. Hi ha persones que perden l'educació i el respecte quan són al volant d'un cotxe.
Potser aquesta serà una manera d'escarmentar algú.

Anònim ha dit...

Jo ho trobo genial! Hi ha un lloc a Barcelona on una colla de pijos sempre comet infraccions perquè fan girs a l'esquerra que estan prohibits. N'hauria de fer un vídeo i penjar-ho al web aquest!

Борис Савинков ha dit...

La caradura i l'egoïsme que diu en Ferran es donen en qualsevol mitja de transport. Qui no s'ha cagat en les bicicletes a Holanda !?! qui no ha estat aixafat pujant al metro en hora punta?? Anant a peu no us heu trobat mai de cara un gilipolles de més de quaranta anys vestit arrapat fluorescent i rodant sobre patins a tota velocitat ??

L'especialitat del conductor d'automòbil a exterminar és aparcar sobre voreres impedint el pas a vianants i posant en perill els nens, gent gran i invidents que no poden seguir per la vorera. Ho veig cada dia de camí a l'escola amb la meva filla. La butlleta de l'aparcascomoelculo" els hi clavaria al cotxe però amb una punta de cabota plana de 15mm

nur ha dit...

Una magnífica iniciativa. Me la va ensenyar un amic no fa gaire i em va fer pensar en Zexe, que ja fa temps que funciona on persones "amb mobilitat reduïda" denuncien espais als quals no poden accedir o pels quals no poden passar enviant fotos des del mòbil.

Aquest projecte es du a terme a Barcelona on "40 persones discapacitades fotografien amb telèfons mòbils cada obstacle que troben pels carrers. Mitjançant missatges multimèdia dibuixen a internet la cartografia de la Barcelona inaccessible."

... ha dit...

M'agrada l'iniciativa. Jo treballo amb persones amb discapacitat (de diferents tipus) i és curiós com la gent li importa tant poc respectar l'aparcament que hi ha guardat davant del centre per ells. Moltes vegades ens hi hem de discutir per això...

Els dos minuts que són per un, per una altra persona amb problemes poden ser molta estona intentant poder baixar del cotxe per arribar al nostre centre.

Les Coses són com Som ha dit...

Totalment d'acord amb totes les respostes, i a més a més afegiria el bon exemple que ens donen els urbans i els mossos, que són els primers de donar exemple a tots els energúmens que aparquen malament o cometen alguna infracció. És com si jo, futura mestra, em poso a fumar davant dels meus alumnes quan els hi estic dient a l'aula que fumar és dolent...

No anem enlloc!!!

Josep Lluís ha dit...

ferran, és possible que hagi estat comentat en el meu blog, és un tema que em preocupa i no em canso de tractar-lo. Tot i això, continua havent-t’hi gent “sorda”…

cert núria, tal vegada pot ser una forma perquè a algú li facin sortir els colors. Els problema és si ells encara treballen en blanc i negre.

Jo et poso el blog a disposició núr, si serveix de plataforma perquè no...

jaume, hahaha, la cabota plana de 15 mm. Jo hi poso el martell...

nur, excel•lent inciativa la de Zexe. Els aniré seguint per veure amb que es pot col•laborar.

nits, per motius que no venen al cas, estic molt proper al món de les persones discapacitades i, no em cansaré de denunciar la manca de sensibilitat que hi ha envers a ells. Però, tal com vaig dir dies enrere, tots som potencials persones amb mobilitat reduïda. No cal anar a cercar especialment a ningú.

totalment d’acord instints però, deixem alçar una petita llança en favor de mossos i policies. Crec que hem tenir en compte que, en casos molt puntuals i no en altres, per raons d’urgència et veus “obligat” a deixar el vehicle on pots. No vull generalitzar perquè soc extremadament crític amb qui fa, no tan sols un mal ús sinó, un mal exemple a la resta de la societat.T’ho comento per la experiència personal del meu dia a dia, si vols més detalls ja t’ho explicaré.