15/6/08

Vaga de transports


Fa uns dies l'Arare, en relació amb el meu darrer article sobre la vaga de transports em deia textualment: mulla’t una mica, company, i digue'ns què en penses, de tot plegat. M’has llençat el guant i jo, per suposat, no el deixaré caure.

D’entrada he de dir que no puc ser imparcial. Tinc retinguda mercaderia urgent, des de fa més d’una setmana, en diferents punts de la geografia espanyola: Madrid, CIM Vallès, Girona, etc, sense saber quan, com i de quina manera m’arribaran.

Em pregunto com puc parlar del dret a vaga en general?, se’m fa impossible. Creieu que és el mateix una vaga de pilots d’avió que la dels portalliteres d’un hospital?. Fa vergonya fins i tot plantejar-ho. Els primers amb unes condicions de treball i un poder adquisitiu que ja voldrien els portalliteres i jo mateix.

La definició

Una vaga és una acció empresa de forma individual, o per un col·lectiu social, consistent a deixar de fer alguna activitat, dintre de les funcions del col·lectiu o individu, per a exercir una pressió social, amb vista a l’obtenció d’un objectiu concret.

Segons l'Organització Internacional del Treball, el dret de vaga és un dels mitjans legítims fonamentals que disposen els treballadors i les seves organitzacions per a la promoció i defensa dels seus interessos econòmics i socials.

Les obligacions (garanties)

L’article 28 de la Constitució reconeix el dret de vaga, no ho és menys que estableix limitacions indicant que s’ha d’establir garanties necessàries per assegurar que es mantinguin els serveis essencials per a la comunitat.

La realitat

• Embussos a les carreteres i ciutats
• Els mercats es queden sense peix, sense carn i sense verdures, la vaga deixa les
llotges buides i la llet sense recollir.
• Benzineres es queden sense combustible,
• La policia ha hagut d’escortar combois amb combustible, menjar, etc.
• Ramaders han hagut de llençar la llet a causa de la manca de recollides.
• El president de l'Associació Interprofessional de la Avicultura de Carn de
Pollastre (Propollo), Federico Félix, va indicar avui que en tres dies de
bloqueig del transport poden haver mort a Espanya més de dos milions de
pollastres, sobretot animals d’un dia.
• No renovació de contractes escombraria (setmanals) a causa de la manca de feina.

Personal

Arribats a aquest punt, encara voleu saber que en penso?

Doncs, estic cansat de ser el finalista de cadascuna de les vagues que es fan i desfan:

Vaga de transportistes: hem quedo sense el material que he demanat.
Vaga de pilots: “Casualment” la fan en època de vacances amb la qual cosa, segur que jo em quedo a terra.
Vaga de bus, de taxis, de pescadors, de ramaders, d’agricultors, de...

I a partir d’ara, per compensar, hi haurà puja de l’electricitat, de la llet, del transport, del gas, dels vols, i en un no res tornarem a estar allà mateix.

A mi, de petit em van ensenyar que les llibertats d’un acaben quan comencen la dels altres. Les meves les vulneren contínuament...

10 comentaris:

Rita ha dit...

Estic d'acord amb tu, les víctimes sempre som els mateixos. De tota manera, també m'he qüestionat si les grans superfícies ho han venut tot o han aprofitat per no omplir-ho tot. No em crec que en 3 dies el Mercadona d'aprop de casa hagi venut tota la llet que té habitualment. Aprofitaran això per apujar preus potser? Pensem-hi...
Bona setmana, maco!

Josep Lluís ha dit...

La picaresca, com bé dius és tot un món però, el mercadona al qual vaig fer les fotografies, avui treballa mitja plantilla, de set a dues, per reposar el material que els arriba amb els camions...
Imagino que hi ha de tot, com en botica.
Bona setmana Rita

Arare ha dit...

Gràcies :D

estic amb tu.

LLuNa ha dit...

Tema delicat... però, jo em pregunto: perquè es fa aquest embolic tan gran per això, i en canvi, per moltes altres injustícies (com l'empresonament d'en Franki) ningú diu res? És vergonyós :(

XAVI ha dit...

I tot això per culpa de que....dels carburants?un litre de gasoil val vint centims mes que un tallat a un bar.Aquesta vaga es per altres motius,igual que els agricultors i pescadors,el problema son els intermediaris.Al meu treball hem fet mil i una,no hem parat la producció,hem fet previsió,solament hem patit de stock,La Seat i totes les fabriques d´automoció han parat,perque ells treballen amb el just in time,stock zero,un sistema que va molt be per estalviar costos ,i a sobre moltes s´han aprofitat i han comunicat una ERO...sense comentaris.....

instints ha dit...

Jo em creuré de veritat que hi ha crisi, quan es buidi el Corte Inglés.

Perquè els pobres, sempre serem pobres, i sempre ens passarà a nosaltres el què creguem que és injust.

La vida està muntada perquè uns lluiten per tenir un plat a taula, i uns altres se'l mengin.

Nits ha dit...

Jo entenc els motius de la Vaga i que tenen els seus drets, però és el què dius, també hi han uns deures, uns mínims que s'han de complir.
No pot ser que pel seu dret a vaga es putegi a tothom!!! com que són molts poden fer pressió i molta.

Fes jo vaga a la meva empresa i fins i tot faria riure

Genís ha dit...

En qualsevol cas i sense que vulgui menystenir les raons de la protesta dels transportistes: això no ha estat una vaga, ja que les vagues les organitzen els treballadors "contra" l'empresa. Això ha estat un tancament patronal, convocat per les agrupacions d'empresaris corresponent.

Anant al fons del problema, mentre el 90% de les empreses de transport només tinguin un xòfer i a Espanya hi ha més de 100.000 empreses de transport. Aquí hi ha el problema. Però no sé quina és la solució. Bé sí, alguna cosa es pot fer com evitar que el transport de mercaderies per ferrocarril a Espanya continuï sent inferior al 5% del transport terrestre.

Salut !!

Genís ha dit...

Ah! i una altra cosa: visc davant d'un mercadona i fins dijous passat no va aparèixer cap camió a portar mercaderies.

Salut !!

Ferran ha dit...

Estic d'acord amb la teva anàlisi, però destacaria com a resum l'últim paràgraf. No es pot dir més clar.