Aneu de vacances amb cotxe?
En arribar a aquestes dates, hi ha un augment important de la circulació de vehicles per les nostres carreteres. És la tan coneguda operació sortida que perdura, tot i la diversificació dels sistemes que utilitzem per anar de vacances: avió, tren, vaixell, etc.
Bé, si sou del grup de les quatre rodes, us vull donar 10 consells que heu de tenir en compte abans de sortir, i així evitar algun ensurt desagradable. Es tracta de fer una revisió de 10 punts clau del nostre vehicle. Si sou uns manetes podeu fer algunes comprovacions bàsiques, altres intocables i només a l’abast d’un servei tècnic autoritzat.
Som-hi!
Pneumàtics
(Elements que es posen a les rodes de diversos vehicles i màquines. La seva funció principal és la de permetre un contacte adequat per adherència i fricció amb el paviment, possibilitant el frenat i la guia)
Hem de comprovar la profunditat del dibuix (1,6 mm, com a mínim) i la pressió d’inflat. Al manual del vostre vehicle trobareu les característiques . En tot cas, a l’Estació de Servei, hi ha una taula on hi figura marca, model i pressió (davat/darrera).
Sempre s’ha de fer amb els pneumàtics en fred, ja sabeu que amb el calor aquests dilaten i s’inflen.
Frens
(Dispositiu per detenir el moviment d’una màquina o un vehicle, que assegura que no comenci a moure’s de nou. L’energia cinètica perduda per la part que es mou, és transforma en calor )
En l’actualitat, els cotxes compten amb un sistema de testimonis de desgast. De no ser així, s’ha d’observar el testimoni de les pròpies pastilles de fre. Si heu de prémer el pedal de fre a fons per aturar el vehicle, o en frenar el cotxes es mou de banda a banda, el millor es dur el cotxe al taller.
Amortidors
(Dispositiu que absorbeix l’energia, utilitzat normalment per disminuir les oscilacions no desitjades d’un moviment, provinent de cops o impactes, element importantissim d’un vehicle)
Si notem que el cotxe rebota en passar per sotracs, és possible que estiguin per canviar. Podem comparar l’estat posant el nostre vehicle, al costat d’un altre d’igual marca i model, i veient el comportament d’un i altre.
Aquesta és una altra peça que hauria de canviar-nos un taller autoritzat.
Direcció
(Conjunt de mecanismes, mitjançant els quals poden orientar-se les rodes directrius a voluntat del conductor)
Si el volant té folgança, o la direcció assistida (servo assistència) fa sorolls, por ser símptomes d’un mal funcionament.
Visibilitat
Hi ha un seguit d’elements que s’han de netejar: fars, miralls retrovisors, vidres: davant, darrere i laterals. S’ha de comprovar també, l’alineació dels fars: direcció i alçada.
Nivells
No us oblideu dels nivells d’oli, refrigerant i líquid de frens.
Filtres
Aire i combustible molt importants, però n’hi ha d’altres com els de l’aire condicionat.
Corretges
S’ha de comprovar l’estat i la tensió.
Bugies
Si el vostre vehicle les porta, s’ha de tenir en compte que la seva vida estimada està entre els 25.000 i els 35.000 quilòmetres.
Bateria
Actualment no ténen cal manteniment, però si el cotxe ha estat aturat durant molt temps. S’ha d’incloure en la revisió.
Bé, si sou del grup de les quatre rodes, us vull donar 10 consells que heu de tenir en compte abans de sortir, i així evitar algun ensurt desagradable. Es tracta de fer una revisió de 10 punts clau del nostre vehicle. Si sou uns manetes podeu fer algunes comprovacions bàsiques, altres intocables i només a l’abast d’un servei tècnic autoritzat.
Som-hi!
Pneumàtics
(Elements que es posen a les rodes de diversos vehicles i màquines. La seva funció principal és la de permetre un contacte adequat per adherència i fricció amb el paviment, possibilitant el frenat i la guia)
Hem de comprovar la profunditat del dibuix (1,6 mm, com a mínim) i la pressió d’inflat. Al manual del vostre vehicle trobareu les característiques . En tot cas, a l’Estació de Servei, hi ha una taula on hi figura marca, model i pressió (davat/darrera).
Sempre s’ha de fer amb els pneumàtics en fred, ja sabeu que amb el calor aquests dilaten i s’inflen.
Frens
(Dispositiu per detenir el moviment d’una màquina o un vehicle, que assegura que no comenci a moure’s de nou. L’energia cinètica perduda per la part que es mou, és transforma en calor )
En l’actualitat, els cotxes compten amb un sistema de testimonis de desgast. De no ser així, s’ha d’observar el testimoni de les pròpies pastilles de fre. Si heu de prémer el pedal de fre a fons per aturar el vehicle, o en frenar el cotxes es mou de banda a banda, el millor es dur el cotxe al taller.
Amortidors
(Dispositiu que absorbeix l’energia, utilitzat normalment per disminuir les oscilacions no desitjades d’un moviment, provinent de cops o impactes, element importantissim d’un vehicle)
Si notem que el cotxe rebota en passar per sotracs, és possible que estiguin per canviar. Podem comparar l’estat posant el nostre vehicle, al costat d’un altre d’igual marca i model, i veient el comportament d’un i altre.
Aquesta és una altra peça que hauria de canviar-nos un taller autoritzat.
Direcció
(Conjunt de mecanismes, mitjançant els quals poden orientar-se les rodes directrius a voluntat del conductor)
Si el volant té folgança, o la direcció assistida (servo assistència) fa sorolls, por ser símptomes d’un mal funcionament.
Visibilitat
Hi ha un seguit d’elements que s’han de netejar: fars, miralls retrovisors, vidres: davant, darrere i laterals. S’ha de comprovar també, l’alineació dels fars: direcció i alçada.
Nivells
No us oblideu dels nivells d’oli, refrigerant i líquid de frens.
Filtres
Aire i combustible molt importants, però n’hi ha d’altres com els de l’aire condicionat.
Corretges
S’ha de comprovar l’estat i la tensió.
Bugies
Si el vostre vehicle les porta, s’ha de tenir en compte que la seva vida estimada està entre els 25.000 i els 35.000 quilòmetres.
Bateria
Actualment no ténen cal manteniment, però si el cotxe ha estat aturat durant molt temps. S’ha d’incloure en la revisió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada