Serrvei de Teleassistència
Parlant en clau de prevenció i seguretat, hi ha dos col·lectius en la nostra societat amb un major risc potencial d’accident: els nens petits i la gent gran. Dels primers hi ha poc a parlar, perquè estan sota la nostra tutela i ens correspon a nosaltres, els pares, prendre les mesures de seguretat adients, perquè no pateixin el menor dels danys. La gent gran és un altre tema, perquè en molts casos es troben en situacions precàries: vivint sols, amb problemes d’alimentació, de mobilitat, etc. Són molts els casos coneguts, que a pesar d’aquesta situació, prefereixen viure sols a casa seva, que acompanyats en la major de les solituds en una residència.
Abans de fer cap judici de valors, us proposo unes dades per a la reflexió. No estaria malament que ens llegíssim la Carta de Drets i Deures de la Gent Gran de Catalunya. Dignitat, Independència, Autorealització, Assistència i Participació són punts fonamentals d’aquesta.
http://www.gencat.net/benestar/gentgran/drets.htm#GENT4
Tot això ha estat un apunt per parlar del servei de Teleassistència, adreçat a persones fràgils, amb situacions personals on per l’edat o l’estat físic, poden requerir una atenció puntual d’urgència en qualsevol moment del dia o de la nit els 365 dies de l’any.
En que consisteix?
Teleasistència es un servei que permet a la persona, mitjançant un polsador en forma de penjoll o polsera, activar i establir comunicació directa, des de qualsevol punt de la casa on es trobi, amb un centre receptor d’alarmes, les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. Des d’aquest,en cas que sigui necessari, enviaran els serveis que corresponguin al domicili de la persona que l’ha activat el dispositiu, sempre amb presència d’una unitat mòbil amb personal sanitari.
Són moltes les entitats i empreses que ofereixen aquests serveis. A la població de Blanes, aquest està controlat per Creu Roja, però cal veure en el vostre municipi quina entitat: Ajuntament, Diputació, Creu Roja o empresa privada us el pot oferir.
Abans de fer cap judici de valors, us proposo unes dades per a la reflexió. No estaria malament que ens llegíssim la Carta de Drets i Deures de la Gent Gran de Catalunya. Dignitat, Independència, Autorealització, Assistència i Participació són punts fonamentals d’aquesta.
http://www.gencat.net/benestar/gentgran/drets.htm#GENT4
Tot això ha estat un apunt per parlar del servei de Teleassistència, adreçat a persones fràgils, amb situacions personals on per l’edat o l’estat físic, poden requerir una atenció puntual d’urgència en qualsevol moment del dia o de la nit els 365 dies de l’any.
En que consisteix?
Teleasistència es un servei que permet a la persona, mitjançant un polsador en forma de penjoll o polsera, activar i establir comunicació directa, des de qualsevol punt de la casa on es trobi, amb un centre receptor d’alarmes, les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. Des d’aquest,en cas que sigui necessari, enviaran els serveis que corresponguin al domicili de la persona que l’ha activat el dispositiu, sempre amb presència d’una unitat mòbil amb personal sanitari.
Són moltes les entitats i empreses que ofereixen aquests serveis. A la població de Blanes, aquest està controlat per Creu Roja, però cal veure en el vostre municipi quina entitat: Ajuntament, Diputació, Creu Roja o empresa privada us el pot oferir.
Teniu molta informació a internet.
Imatge treta de la web:
2 comentaris:
Muy bueno tu blog, en cuanto al servei de teleasistencia me parece genial, lamentablemente si un vecino lo hubiese tenido hoy, no huberamos visto como se lo han llevado muerto los bomberos.
Gracias edt:
Me ha tocado en ocasiones por mi trabajo, tener que entrar en domicilios para auxiliar, en el mejor de los casos, o para ver como alguien ha perdido la vida. En la medida de lo posible intentaré desde este espacio aleccionar a unos y aconsejar a otros para que casos como estos no se repitan.
Por cierto, comfirmame si este es tu blig para lncarlo en el mío, si te parece bien, claro.
Un abrazo y hasta pronto.
Publica un comentari a l'entrada